Customflex : De aanpasbare koel-vriescombinatie

Een ereplaats voor verse ingrediënten

Voedsel op de juiste manier bewaren en bewuster omgaan met restjes beperkt niet alleen voedselverspilling, maar scherpt ook je creativiteit in de keuken aan. Daarom is de CustomFlex combikoelkast – die deel uitmaakt van de nieuwe Mastery Range van AEG – het best aanpasbare opbergsysteem op de markt. Het tweevoudige koelsysteem slaagt er als geen ander in om smaak en textuur te behouden.

De nieuwe Mastery Range van AEG herdefinieert dit jaar de rol van de keukenapparaten in het kookproces. Innovatieve technologieën en een responsief design stroomlijnen het proces. De gebruiker kan zo een bepaalde kookstijl toepassen en smaak een heel nieuwe dimensie geven. Tijdens de opnames van Tasteology merkte AEG dat er bij het koken thuis echt wel meer aandacht moet worden besteed aan het opbergen van voedingsmiddelen – kwaliteitsproducten worden heel vaak gewoon verkeerd weggeborgen, wat alleen maar tot verspilling leidt. De CustomFlex combikoelkast werkt in harmonie met de kok; de opbergruimtes in de deur zijn immers aanpasbaar; daardoor kan je de producten in de koelkast verplaatsen zodat er geen verse producten op de schappen achteraan verdwijnen.

“Bij het ontwerp van CustomFlex wilden we af van die traditionele manier waarop we voedsel opbergen. Verse ingrediënten worden heel vaak verkeerd bewaard en niet gebruikt wanneer ze net op hun best zijn, met als gevolg dat er heel wat voedsel wordt verspild. Met CustomFlex worden kruiden, groenten en zuivelproducten – ongeacht hun vorm of grootte – voortaan binnen oogbereik bewaard. Als toemaatje zorgt de TwinTech-technologie ervoor dat de luchtvochtigheid in de koel- en vriesruimtes op een ideaal peil blijft.” - Mats Lindborg, Product Marketing Manager bij AEG “Mensen koken en winkelen voor uiteenlopende redenen. Bovendien worden ook de aankopen aan het seizoen, of zelfs wekelijks aangepast,” aldus Lindborg, “Koelkasten moeten dus weg weten met die extra flessen champagne of met die verschillende salades.”

Met CustomFlex bepaalt de gebruiker volledig zelf hoe hij zijn producten opbergt. Naast de flexibele opbergruimte en de A+++ efficiëntie, is er een intelligent tweevoudig koelsysteem waardoor verse producten 99% van hun vochtgehalte bewaren en alle aroma’s en voedingsstoffen behouden blijven. Onafhankelijke tests wezen uit dat aardbeien met het TwinTech-systeem 10 dagen lang 92%* van hun gewicht behouden.