AEG in actie voor het klimaat
Op zaterdag 27 november zet AEG samen met Natuurpunt de planeet in het zonnetje! In het Maasdalbos (Halle-Lembeek) worden er van 13 tot 17 uur bomen aangeplant om de CO2-uitstoot van het merk te compenseren. Het budget voor deze actie komt deels uit de opbrengsten van andere ecologische besparingen die AEG in de loop van het jaar heeft gerealiseerd.
Al jaren op de bres voor het klimaat
De boomplantactie is lang niet de eerste of enige actie die AEG op touw zet ten voordele van het klimaat. Al sinds 2017 heeft het merk 3 ecologische prioriteiten: het papierverbruik reduceren, transportbewegingen terugdringen en bijdragen aan de uitbreiding van de bosoppervlakte in Vlaanderen (Waverbos in Sint-Katelijne-Waver, Berendries in Halle, Zwalmvallei in Zottegem).
Omdat AEG minder drukwerk produceert en dus papier, druk en transport naar het magazijn en de winkels uitspaart, realiseert het op dat vlak een lagere CO2-uitstoot. Bovendien zet het merk zijn duurzaamheidsambities kracht bij met het programma ‘Voor een beter 2030’. Dit alles komt bovenop de inspanningen die AEG elke dag levert, aldus Gerrit Decock (Marketing Manager AEG) :
“Met dit jaar erbij zullen we hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van ongeveer 20.000 m2 bos. Daarmee compenseren we jaarlijks 24 ton CO2 [...] In 2020 hebben we 10 ton drukwerk minder geproduceerd en het equivalent in CO2 van dat laatste”
Een frisse groene wind
Om zijn ecologische voetafdruk nog meer te verkleinen, organiseert AEG samen met Natuurpunt op zaterdag 27 november een boomplantactie in het Maasdalbos. Hiermee onderstreept het merk het belang dat het hecht aan het behoud van onze natuurlijke rijkdommen. Meneer Decock is bijzonder enthousiast over het initiatief :
“Klimaat is een continu aandachtspunt voor AEG. Daarom zijn we verheugd (opnieuw) te kunnen bijdragen aan een groter milieubewustzijn en ons landje weer wat groener te maken”
Deze woorden weerspiegelen de diepgewortelde waarden van het bedrijf. De natuur beschermen en tegelijk kwaliteitstoestellen ontwikkelen die tegemoetkomen aan de behoeften van de klanten… Dat is de uitdaging die AEG al jaren aangaat, in lijn met de slogan ‘Challenge the expected’, en telkens met succes volbrengt.